Reizigers gaven het busvervoer in de stad over het jaar 2019 gemiddeld een 7,8. Daarmee stijgt de waardering aanzienlijk ten opzichte van de voorgaande jaren. Dat meldt busvervoerder Keolis. Opvallend is wel dat slechts 843 mensen, die reizen met de bus in Almere, de enquête hebben ingevuld.
Tevreden
“Vooral op de onderdelen reissnelheid, klantvriendelijkheid van het personeel, frequentie en het op tijd rijden is groei gerealiseerd. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer“, schrijft de gemeente. “Dit jaar waarderen reizigers de klantvriendelijkheid van de medewerkers van de vervoerder met een 7,7. Ten opzichte van 2018 (7,3) is dat een aanzienlijke groei”.
De regiomanager van allGo is ook tevreden: “Ik ben enorm trots op onze medewerkers. Zelfs in deze tijd van coronacrisis staan zij klaar om alle reizigers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer veilig en comfortabel naar hun bestemming te vervoeren. Ze houden Nederland mobiel en stellen zich dienstbaar op voor hun reizigers. Ik wil dan ook iedereen die zich voor en achter de schermen inzet voor onze reizigers enorm bedanken voor hun toewijding.”
Veiligheid
Ook in de veiligheid van het openbaar vervoer in Almere is de afgelopen twee jaar flink geïnvesteerd. Jaarlijks levert Keolis een sociaal veiligheidsplan in bij de gemeente Almere. Het aantal incidenten in 2019 is met 25 procent teruggelopen ten opzicht van 2018. Ook het onderzoek bevestigt dat allGo op de goede lijn zit. Zowel de waardering over de veiligheid tijdens de rit en bij de halte, zijn met een tiende omhoog gegaan.
Lees ook eens:
1Almere startte eerder een onderzoek, omdat bleek dat passagiers niet altijd even vriendelijk behandeld worden. Zo gaf een passagier aan onze redactie door dat hij bij binnenkomst vrijwel gelijk werd afgesnauwd door de chauffeur. De chauffeur schreeuwde daarbij tegen de passagier.
Het panel: Wat zijn jouw ervaringen met het busvervoer in Almere?
Foto
’t Oor AllGo bus. Foto door: Nulzesendertig.
Artikel gepubliceerd door: 1Almere.nl.