De #deelhetniet campagne van Stichting AAP heeft een prijs gewonnen. De campagne heeft de House of Animals Award in de wacht gesleept.
Campagnes
Andere campagnes die genomineerd waren, zijn de ‘Liegebeest Verkiezing’ van Wakker Dier en ‘Dom Bontje’ van de Bont voor Dieren. Toch koos het publiek voor de campagne van Stichting AAP. Die campagne gaat over wildlife selfies. De campagne wil mensen bewust maken dat het maken, posten en delen van toeristische kiekjes met wilde dieren niet meer van deze tijd is. ”De dieren worden mishandeld en leven in eenzame opsluiting. Het aantal selfies met wilde dieren verdriedubbelde de afgelopen 3 jaar op Instagram. Wij hopen van harte dat mede dankzij onze campagne dit aantal weer zal dalen”, zo vertelt Stichting AAP.
De mensen van Stichting AAP reageren enthousiast: ”We zijn vereerd en willen iedereen die op onze campagne heeft gestemd bedanken”, zo schrijven zij online. De campagne werd ontwikkeld door studenten van de Willem de Kooning Academie in het kader van de NRC Charity Awards.
House of Animals Awards
Gisteren vond de uitreiking van de House of Animals Awards plaats in Amsterdam. Het was de tweede editie van de prijsuitreiking.