6.4K12
Almere

Gratis scootmobielen en een bakfiets in Muziekwijk dankzij straf voor Medipoint

Medipoint Almere krijgt straf van de gemeente na meerdere klachten over het bedrijf dat medische hulpmiddelen verstrekt. In plaats van een geldboete heeft de gemeente besloten dat het bedrijf een maatschappelijke taak moet vervullen. Dat heeft het bedrijf gedaan in de vorm van het plaatsen van deelscootmobielen en een bakfiets.

Medipoint kampt al maanden met klachten van hun klanten. Zo komen er veel klachten binnen over lange wachttijden aan de telefoon, onkundige werknemers en het lang moeten wachten op onderdelen voor bijvoorbeeld een rolstoel.

Het bedrijf heeft, volgens een brief van de afdeling Zorg & Welzijn aan de Raad, wel de intentie de situatie op te lossen. Zorg & Welzijn ziet die verbetering ook echt gebeuren. “De telefonie van Medipoint is op niveau en de klachten worden minder.”

Maatschappelijke taak

Toch constateert Zorg & Welzijn dat het bovengenoemde nog niet op niveau van de contractafspraken is. Daarom legt de gemeente een straf op. Die heeft de gemeente vervolgens omgezet in een maatschappelijke taak waarmee Almeerders worden geholpen.

Medipoint is al gestart met het plaatsen van de deelscootmobielen. Die staan sinds 11 januari bij wooncomplex De Rotonde in Muziekwijk. De ouderen krijgen daar een pasje en kunnen daarmee de scootmobiel meenemen.

Ook de bakfiets is sinds midden februari beschikbaar. Het idee is om die vooral te gebruiken om de deelscootmobielen op de verschillende locaties waar ze beschikbaar zijn te onderhouden. Ook is de fiets beschikbaar voor Almeerders met een kleine hulpvraag.

  1. Medipoint wil verbeteren? Laat me niet lachen zeg. Ze hebben schijt aan mensen mrt een beperking en laten je gewoon verrekken. Empathie kennen ze daar niet. Zit nu al maanden te wachten op een nieuwe aangepaste stoel op mijn scootmobiel. Zelfs OCA en de gemeente zijn er mee bezig maar ik hoor nog steeds niets. Uiterlijk vrijdag moet ik iets horen maar reken er niet op. Schandalig bedrijf, maar de medewerkers zijn wel vriendelijk. Vreemd!

  2. Wim Hoogesteyn zegt:

    Helemaal mee eens met bovenstaand e reactie!
    In Amsterdam; zelfde laken een pak!
    🤮!

  3. Ik zit al 1 jaar te wachten op een rolstoel met elektrische aandrijving.na veel bellen door mij en de ergo therapeute kwam in september 2023 een rolstoel met elekrische aandrijving.blijkt later dat ze de verkeerde rolstoel geleverd hebben.dus nu februari 2024 heb ik nog steeds geen rolstoel.ergo therapie en gemeente Dijk en Waard zijn er achteraan gegaan.maar het helpt niets

  4. Hallo allemaal ik woon in blerick bij venlo ik ben astige tevreden met metipoint altijd goed werk ze komen meteen vriendelijke jongens ook aan het telefoon ik ben astige tevreden
    Annette Bak

  5. Anneke de Droog zegt:

    In Rotterdam weten ze er ook weg mee. Ruim een jaar geleden kreeg ik een ontsteking aan mijn achillespees. Al met al 1 jaar rust. Niet naar buiten. Conditie 0,0. Scootmobiel aangevraagd bij WMO. Bezwaar aangetekend. In januari kreeg ik een hersenbloeding. Toch geen scootmobiel, dit omdat ikzelf trapliften heb laten installeren ( WMO weigerde die ook). Al met al vechten tegen de bierkaai en ik zit thuis te vereenzamen.

  6. Hallo allemaal .nou sorry hoor maar sinds 2018 heb ik een scootmobiel via medi point als ik naar al myn klachten kyk en myn belletjes heb ik hier niets op aan te merken .prima service.en de jongens die langs komen om te maken kan ik goed mee praten en ze doen echt hun best.

  7. Ik wacht nog steeds op een reparatie mn hydrolische veringen zijn lek …
    Mevr ik maak er een bon van komt goed jaja na 2x geen onderdelen mee ,ligt i de andere bus ,o verkeerde voorvork etc etv en ik durf amper weg te gaan bang dat ik weer uren buiten in de kou sta ,

  8. Medipoint? Praat me er niet van!
    Je staat nu 50 minuten in de wacht in plaats van 1 uur.
    Afspraken worden niet nagekomen.
    Op de dag van de afspraak met een monteur krijgt men een telefoontje met een smoesje waarom se afspraak niet door kan gaan.
    Maar wat veel erger is, is dat Medipoint GEEN NIEUWE HULPMIDDELEN levert!!!
    U krijgt oude troep uit het depot.
    Vroeger schenken wij dit aan Afrika.
    Tegenwoordig krijgen zieken & gehandicapten deze afgeschreven hulpmiddelen geleverd
    Ik kreeg dit jaar een ‘nieuwe’ rolstoel.
    Na aflevering bleek de rem niet te werken. Ik was toen op consult bij een arts in het ziekenhuis. Deze arts zei dat ik met spoed een nieuwe rolstoel moest aanvragen omdat de huidige rolstoel niet meer op de rem bleef staan. Dit is heel gevaarlijk.
    Ik zei: “dokter, dit ís mijn nieuwe rolstoel”.
    U kunt zich de stomme verbazing van de arts voorstellen.
    Ik heb een afspraak gemaakt met Medipoint, de monteur kwam.
    Ik vroeg aan de monteur hoe oud die rolstoel was, want het komt niet voor dat bij een nieuwe rolstoel de rem niet functioneert.
    De monteur keek ergens onder de rolstoel en zei dat het een rolstoel was uit 2017 (!!!).
    Dus in 2024 kreeg ik een rolstoel uit 2017 als zijnde een nieuw hulpmiddel.
    En ik moet hier minstens 5 jaar mee doen voordat deze rolstoel wordt vervangen!
    De monteur draaide een paar schroefjes aan zodat de rolstoel weer op de rem bleef staan.
    Geen idee hoe lang dit zo blijft.
    Ik vind het een schande dat zieken & gehandicapten worden afgescheept met 2e, of 3e of 4e hands hulpmiddelen.
    Ik betaal premie voor NIEUWE HULPMIDDELEN!!!

  9. Lekke band?? 3 weken wachttijd
    Nieuwe trippelstoel?? Kreeg eerst een hele oude. Na een paar keer te hebben gebeld met van hun een hoop leugens te hebben aan moeten horen. Zoals er is geen order gegeven. Dus ik dreigen. Eindelijk werd er door de voordeur een nieuwe gebracht. De oude mocht mee terug. Afstellen naar mijn lengte?? ??? Wat is dat. Op mijn rolstoel heb ik een half jaar moeten wachten. En nu maar hopen dan mijn scootmobiel die ik al als 10 e hands kreeg niet kapot gaat. Ellende

  10. De telefonie verbeterd? Twee maanden geleden nog eiste een telefoniste nog van me dat ik u ging zeggen tegen haar en eerder deed ze niets.
    Medipoint is een drama. Ze zijn te groot geworden. Er moet van overheidswege ingegrepen worden. Op dit moment zijn ze almachtig en als cliënt sta je machteloos.

  11. Ik heb een facebookgroep aangemaakt. Deze Facebookpagina is een openbaar dossier waar iedereen gebruik van mag maken om Medipoint aan te klagen. Het dossier bevat klachten uit zowel het verleden als het heden. Uit onderzoek blijkt dat Medipoint slecht communiceert, vaak haar beloftes niet nakomt, kortaf is bij klachten aan de telefoon, smoesjes verzint om zo snel mogelijk van de klacht af te komen, goedkoop materiaal gebruikt, bezuinigt op personeel en onderdelen, en mensen lang laat wachten op reparaties en verwerking van aanvragen. Dit wijst erop dat Medipoint niet bereid is om van haar fouten te leren en niet op zoek gaat naar de juiste oplossingen. https://www.facebook.com/groups/medipointklachtendossier

  12. Hier Friesland media point praat er niet over heb een nieuwe scootmobiel hij ging eerst 16.8 en nou gaat hij maar 14 de monteur heeft hem niet naar beneden gedaan en zij ook niet hebben slag in het wiel zij hij dat hij hem gemaakt heeft nou er naar gekeken ze hebben machtspositie maar we zijn er nog niet klaar mee

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit vind je misschien ook interessant