Reizigers klagen opnieuw over chaos bij de NS in Almere rondom de inzet van de NS-bussen. Zo zouden de NS-begeleiders slecht ingelicht zijn, waren er ’s ochtends vroeg al te weinig bussen waardoor flinke vertragingen ontstonden.
Door werkzaamheden aan het spoor rijden er van dinsdagavond tot en met zondag geen treinen tussen Almere Oostvaarders en Weesp en Naarden-Bussum. Er zijn vervangende bussen ingezet.
“Ik had beter kunnen lopen”
Vooral bij station Almere Centrum was het volgens reizigers vanochtend vroeg chaos. Busreiziger Jessica geeft aan dat haar chauffeur ‘geen idee had waar ‘ie naartoe ging en geen Nederlands sprak.’
“De reis tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum duurde meer dan anderhalf uur. Ik had nog beter kunnen lopen”, zegt Jessica verder over de onoverzichtelijke situatie. Verder zouden de NS-begeleiders slecht Nederlands spreken of geen kennis hebben over Almeerse busstations.
@NS_online vervangendveroer almere-weesp. Busschauffeur rijdt rondjes door Almere. 'Hij weet de weg niet ?!s @NS_online vervangend vervoer ok maar get your sh*t togheter met de chauffeurs. Dit heb ik helaas al eerder ervaren!!.
— Ana Lysa (@rodriguezalmere) October 25, 2023
Buiten de spits reizen
Afgelopen zomer ging het al mis met de inzet van NS-bussen. Zo was de route voor veel chauffeurs onbekend, stonden er geen begeleiders bij de stations en moesten reizigers lang wachten. De NS beloofde beterschap en gaf aan dat het tijdens deze werkzaamheden beter geregeld zou zijn. Wel werd er gewaarschuwd voor veel drukte tijdens de spits en raadde de NS reizigers aan zo veel mogelijk buiten de spits te reizen.
De NS laat weten de klachten te gaan uitzoeken maar waarschuwt voor de drukte. “We kunnen niet meer bussen inzetten omdat de stations vol zitten. We hebben mensen dan ook opgeroepen buiten de spits te reizen, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.”
Ja bij almere muziekwijk komen de busses gewoon helemaal niet, heb 30 minuten gewacht en tien maar de r-net dienst naar amsterdam gepakt
Eerder ook al toen er zigenaamd bussen ingezet waren tussen almere en Naarden Bussum, kwamen er 3 achter elkaar niet en heb tien helemaal via Blaricum om moeten reizen terwijl ik tegen de paal “ns bushalte” aangeleund stond..
Dag 2 van de ellende met een chauffeur die geen flauw idee heeft waar ze heen moet rijden.
NS wat een pure onzin praat je weer zeg. No Service is waar jullie voor staan. Absoluut NS No Service!!
Chauffeurs die niet eens Nederlands kunnen praten en niet weten dat ze in Nederland zitten zelfs!! Wat een onzin praten jullie weer. En de mensen maar de dupe laten worden van jullie onzin!!
Ik heb vanochtend zo’n bus moeten nemen. Ik had er zelf geen problemen mee. Maar ik kan me vinden in veel van deze klachten. In de zomer (zoals later in het artikel staat) was het echt een rotzooi. En de NS? Alleen maar PR-strategie op PR-strategie.
Kostenplaatje voor mij (naar werk toe) per jaar € 6000+. Gelukkig wel gedekt door m’n werkgever, maar NS is van alles behalve behulpzaam in alles wat ze doen. 🙃
Ik heb vanochtend zo’n bus moeten nemen. Ik had er zelf geen problemen mee. Maar ik kan me vinden in veel van deze klachten. In de zomer (zoals later in het artikel staat) was het echt een rotzooi. En de NS? Alleen maar PR-strategie op PR-strategie.
Kostenplaatje voor mij (naar werk toe) per jaar € 6000+. Gelukkig wel gedekt door m’n werkgever, maar NS is van alles behalve behulpzaam in alles wat ze doen. 🙃
De NS bewijst weer dat je verplicht bent om een auto te hebben, anders kom je nergens.
Ik heb 25-10 gigantische vertraging richting werk opgelopen waardoor ik vet te laat kwam, aan de telefoon met de NS urgente klantenservice lijn schijnt er ook geen informatie te zijn over in welke bus ik nou zat, en kon ik niet geholpen worden met een verklaring zwart op wit dat de vertraging niet mijn fout is maar kwam vanuit de buschauffeur.
Heb even de tijden genoteerd ter info:
04:46 tm 05:01 gewacht op almere buiten waar nooit een NS bus was gekomen.
Uiteindelijk Keolis bus gepakt
05:25 op almere centrum wachtend op NS bus
05:40 pas vertrokken vanaf station centrum
06:18 aangekomen op weesp
Buschauffeur is 2x verkeerd gereden, richting almere buiten en daarna richting muziekwijk. Drie keer langs de snelweg gereden. Had de verwarming op standje sauna. Werkelijk waar belachelijk.
Simpelweg onprofessionaliteit op geheel ander niveau.
Nav dinsdag ochtend ( te weinig bussen) express al eerder op centrum.
Dat je dan nog steeds 25 min moet wachten tot er een bus komt is echt een schande met als gevolg dat je ook de trein aansluiting mist en dus te laat komt op je werk / plaats van bestemming.
Of de chauffeur nu Nederlands is of niet het gaat erom dat hij/zij de juiste route neemt.
Tot 2x aan toe wist de chauffeur de route niet hij werd vandaag een beetje geholpen door passagiers maar om dan op de snelweg de afslag Weesp niet te nemen dan vraag ik mij serieus af hoe dit kan.
Tegenwoordig heeft iedereen toch Google maps ( of gewoon gezond verstand).
Al was dit nu de eerste x dat er bussen worden ingezet op deze route kan ik mij hier nog iets bij voorstellen, maar NS ajb ga echt eens goed evalueren nav de reacties.
Ik woonde in almere voordat de spoorlijn er kwam. Dit is de eerste keer dat ik dacht nu heb ik genoeg van ns . NS blijft maar een sprookjesachtige pr op na te houden. Mijn advies: stop daarmee en luister naar wat je klanten te zeggen hebben en wat zij willen. Wat is de reden dat muziekwijk overgeslagen wordt? Waarom zetten jullie mensen in die niet eens Nederlands kunnen? Is er dan om informatie te geven geen één Nederlander te vinden om het verschil tussen weesp en oostvaarders te weten. Borden die aangeven waar de bussen naar oostvaarders vertrekken(met een tent) staan in het centrum verkeerd en ik kon de ns bussen niet eens vinden(wel naar weesp). Mijn geduld raakte op en had er genoeg van. Dus besloot ik maar verder te reizen met de normale bus en kwam in oostvaarders aan, terug weg heb ik niet eens de moeite genomen om ns bussen te nemen te veel hoofdpijn. Dit alles zal ns een zorg zijn. Elke keer denk ik dat de service niet slechter kan. ik geef toe, ik zat er naast. Heelveel sterkte voor reizigers, ik heb het met jullie te doen.
Ik heb uit voorzorg maar weer eens vakantie dagen op genomen ga gelukkig snel met pensioen hoef ik niet meer met de ns en zijn de dagen echt voor vakantie.
Het NS vervoer met de bussen tussen Almere Centrum en Weesp vond ik voortreffelijke geregeld, alles ging snel en korte wachttijden.
Ik ben nu 14 keer met deze busdienst geweest.
Top Service
De schrik van ons leven, busschauffeur rijd door roodddd bijna botsing met andere auto… iedereen in de bus gillende naar stopppppppp. Uiteindelijk nippertje gemist. Daarna werd het groen iedereen riep groen, rijen ,halloooo… nee hoor man begreep ons niet. En toen dacht ik ooh hij spreekt de taal niet…………
Please NS HR wij betalen een hoogbedrag per maand voor een abbo of ticket, regel alles goed. Heen naar werk chaos terug naar huis super geregeld…. maar de ochtend spits moet er beter geregeld worden. Voor in de toekomst stuur 2 bussen minimaal achter elkaar. Bussen rijden jouw vol voorbij en een 2e bus dan? Het regent en t is Koud, kom op you can do better.
In de vooraankondiging werd er gezegd de bussen gaan om de 4 minuten rijden. Toen dacht ik al ja ja en mu schrijven we moeten roeien met de riemen die we hebben 😢. Los de problemen is op leer van de fouten. Ns het is niet meer leuk teveel vertragingen of er rijden helemaal geen treinen Hopelijk komt het ooit nog eens goed heb er alleen geen vertrouwen in.
De hele week met de bus van oostvaarders naar Almere CS. Wat mij opviel is dat er een bus of 5a6 gewoon geparkeerd staan. En maar wachten op de volgende bus. Hoezo? Er staan er 5a6 dus hup de volgende kan meteen klaar staan. onbegrijpelijk. Dan moeten de bussen bij tussen de vaarten ineens linksaf richting salandsekant omdat ze niet rechtdoor mogen richting parkwijk. Waarom geen idee. in iedergeval een heel stuk omrijden wat onnodig veel extra reistijd kost.
Weer een lekker zooitje NS