De Almeerse voetbalclub start vandaag met een verzamelactie van voetbalplaatjes. Deze zijn verkrijgbaar bij alle twaalf filialen van de Albert Heijn in de stad. De plaatjes bestaan uit spelers, clubiconen en speciale herinneringen in de geschiedenis van de club.
De actie loopt vanaf vandaag tien weken door. Er zijn 260 plaatjes in totaal en bij elke tien euro aan boodschappen, wordt er een pakje gegeven, die uit tien stickers bestaat. Manager Marketing, Media en Communicatie Perry Hendriks is trots dat City benaderd werd voor de actie. ‘’Clubs zoals NAC, Cambuur Leeuwarden en Go Ahead Eagles gingen ons voor en spelen nu in de Eredivisie. Wij hopen op hetzelfde succes en denken dat de stickeractie kan bij dragen aan onze naamsbekendheid.’’
Op weg naar de Eredivisie
Hendriks was al eerder bekend met dit soort verzamelacties. ‘’Het is een manier om kinderen op de been te brengen het stickerboek vol te krijgen. Wij hopen op dezelfde taferelen.’’ De producent van het verzamelalbum benaderde City in februari en volgens Hendriks heeft dat te maken met de goede ontwikkelingen van de club richting de Eredivisie. ‘’De producent en ook Albert Heijn zien dat we op de deur van de Eredivisie kloppen en met deze actie willen we mensen in het hart raken.’’
Ook na de sluiting krijgen verzamelaars de kans om het album vol te krijgen. City organiseert een grote ruildag in het Yanmar Stadion rond de wedstrijd tegen FC Eindhoven op 3 december.